dinsdag 25 januari 2011

Vrolijk Pasen

Vrolijk Pasen



Photobucket

Dit lesje is geschreven op 25 januari 2011 door mij (Anna) in Psp x3 het lesje is getest door:
Agnes in Psp X2 en Elisabeth in Psp X2
Ik vind dat jullie er een bijzonder mooie uitwerking van hebben gemaakt.
***

Materiaal: 
Het materiaal en tubes heb ik zelf gemaakt. 
De frames komen van Lulu’s Egg Garden

Benodigdheden
3 frames
2 misted
2 flowers
1 word art

Filters
xero - Nostalgie.


 OF


We gaan beginnen

1  Bestand - nieuw - Nieuwe afbeelding van 500 x 500 Transparant.

2 Open ldavi-Lulusegggarden-frame3 bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Neem je toverstaf met de instellingen zie print screen

Selecteer de binnen kant van je frame –  zie print screen hier boven.
Lagen – nieuwe rasterlaag

3 Open Misted 1 VP © Anna -  bewerken – kopiëren – plakken in selectie.
Verplaatst het naar boven met het gereedschap verplaatsten ( M op je toetsbord)
Zie mijn crea. We laten de selectie staan.

4 Open Misted VP © Anna - bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Verplaatst het naar beneden met het gereedschap verplaatsten ( M op je toetsbord)
Zie mijn crea.

5 Lagen – samenvoegen – omlaag samenvoegen
Selectie – omkeren - op je toetsbord delete drukken.
Selectie – niets selecteren.

6 Lagen – Schikken – omlaag.
Aanpassen - scherpte – verscherpen


7 Ga in je lagen palet op je bovenste laag staan.
Open ldavi-Lulusegggarden-frame4 - bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Hij staat gelijk goed.
Effecten – 3D effecten – slagschaduw met instellingen zie print screen

8 Open ldavi-Lulusegggarden – frame2 bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Hij staat gelijk goed.

9 Lagen – samenvoegen – zichtbare lagen samenvoegen.

10 Afbeelding – formaat wijzigen – 80 % - Formaat van alle lagen wijzigen uitgevinkt.

11 Open Flower 1 VP © Anna - bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Afbeelding – formaat wijzigen – 50 % - Formaat van alle lagen wijzigen uitgevinkt.
Afbeelding – formaat wijzigen – 80 % - Formaat van alle lagen wijzigen uitgevinkt.
Zet de flower naar rechts onder je frame, zie mijn crea.

12 Open Flower VP © Anna – bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Afbeelding – formaat wijzigen – 50 % - Formaat van alle lagen wijzigen uitgevinkt.
Afbeelding – formaat wijzigen – 80 % - Formaat van alle lagen wijzigen uitgevinkt.
Herhaal formaat wijzigen met 80 %
Zet de flower naar rechts onder de andere flower, zie mijn crea.

13 Open Wordart VP © Anna – bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Zet deze boven je frame, zie mijn crea.

14 Lagen – samenvoegen – zichtbare lagen samenvoegen.
Lagen – nieuwe rasterlaag
Plaats je naam of watermerk
Lagen – samenvoegen – omlaag samenvoegen

15 Effecten – insteekfilter – xero - Nostalgie.
Met instellingen zie print screen

16 Aanpassen – scherpte – nog scherper.

17 Bestand opslaan als PNG Bestandje

Je crea is klaar, ik hoop dat je het lesje leuk vond

Liefs Creationz & Lessons Anna's design

Getest door: Elisabeth

Getest door : Agnes


Dames Heel erg bedankt voor het testen van mijn lesje.
Jullie hebben er wat moois van gemaakt!

Je kunt je crea hier inzenden Psp Lessons Hyves
bedankt daarvoor! 


*********



Januari 2011 © Creationz & Lessons Anna's design 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten