woensdag 23 november 2011

Magic Christmas Night

Magic Christmas Night

Zonder achtergrond 





Met Achtergrond


Dit lesje is geschreven op 23 november 2011 in PSP x3.
Deze les is bedacht en geschreven door mijzelf! Enige gelijkenis met andere lessen op internet is puur toeval

***

Materiaal: 
De Scrapkits die ik heb gebruikt heet The Magic of Christmas, Thaliris is de Designer 
De scrapkits die kun je hier kopen Klik hier zit niet in de zip meegeleverd,
PTU meer info Klik hier 

De tubes die ik gebruikt heb is van Kirsche van Pics for Design
De tubes die kun je hier weghalen klik hier

De copyrights behoren toe aan de artiest.

Mijn dank gaat ook uit naar Kirsche en Thaliris.

Benodigdheden: 
14 Scrapelementen
1 Tubes
1 Paper
  
Geen Zip PTU Les

We gaan beginnen


** Als je op de printscreen klikt worden ze grote zodat je de instellingen wat duidelijk kunt zien  **

1. Bestand - nieuw - Nieuwe afbeelding van 800 x 800 Transparant.

2. Open thaliris_themagicofchristmas_el102 – bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.

3. Lagen – dupliceren.

4. Effecten – textuureffecten – Mozaïek antiek met de instellingen:

5. Lagen - dupliceren
Verplaats hem links boven zie mijn voorbeeld.

6. Lagen – dupliceren
Afbeelding – spiegelen
Lagen – samenvoegen – omlaag samenvoegen.

7. Lagen – dupliceren
Afbeelding – omdraaien.

8. Ga in je lagen palet op raster 2 staan dat is de laag van de normale bloem.

9. Lagen – schikken – omhoog  - herhaal dit 3 keer tot de normale bloem boven aan is.

10. Open thaliris_themagicofchristmas_el87 – bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.

11. Afbeelding – vrije roteren – rechts vrij 25,00 alle lagen niet aangevinkt – één laag rond midden van doek roteren niet aangevinkt.
Verplaats hem linksboven. Zie mijn voorbeeld.

12. Effecten – 3d effecten - slagschaduw  met de instellingen:

13. Open thaliris_themagicofchristmas_el60 - bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Verplaats hem rechtsboven. Zie mijn voorbeeld.

14. Lagen – dupliceren
Afbeelding – omdraaien – afbeelding – spiegelen.

15. Open thaliris_themagicofchristmas_el72 - bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Verplaats hem rechts op het frame, zie mijn voorbeeld.

16. Lagen – dupliceren
Afbeelding – spiegelen
Verplaats hem ook rechts van het frame, zie mijn voorbeeld.

17. Open thaliris_themagicofchristmas_el53 - bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Verplaats hem op de takken.

18. Open thaliris_themagicofchristmas_el90 - bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Verplaats hem ook op de zelfde plek als punt 17.

19. Open thaliris_themagicofchristmas_el113 - bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Verplaats hem rechts onder, zie mijn crea.

20. Open thaliris_themagicofchristmas_el02 - bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Verplaats hem rechts boven, zie mijn voorbeeld.

21. Open thaliris_themagicofchristmas_el78 – bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Verplaats hem rechts naar boven, zie mijn voorbeeld.

22. Open thaliris_themagicofchristmas_el03 – bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Verplaats hem rechts naar beneden , verklein de kerstbal naar eigen keuze, zie mijn voorbeeld.

23. Neem een tube naar eigen keuze en verplaats die naar eigen keuze op je crea, je kunt ook naar mijn voorbeeld kijken.

24. Open thaliris_themagicofchristmas_el62 – bewerken – kopiëren –
plakken als nieuwe laag.
Afbeelding – formaat wijzigen met 1 x 50 procent en 1x 75 procent en alle lagen niet aangevinkt.

25. Lagen – schikken – omlaag schikken – herhaal dit 3 keer.
Neem je gereedschap wisser, en gum een klein stukje weg links boven, zie mijn voorbeeld.

26. Open thaliris_themagicofchristmas_el46 – bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Lagen – schikken – omlaag schikken – herhaal dit 3 keer.
Verplaats hem achter de kerstbal, zie mijn crea.

** Crea zonder achtergrond **

27. Wil je deze crea zonder achtergrond dan moet je hem als PNG opslaan.
Lagen – samenvoegen – alle zichtbare lagen samenvoegen.

28. Lagen – nieuwe rasterlaag
Plaats je watermerk of naam en de copyright van de artiest.

29. Lagen – samenvoegen – omlaag samenvoegen
Bestand – opslaan als …….. PNG bestand.

** Crea met achtergrond **

30. Crea met achtergrond.
Lagen – samenvoegen – alle zichtbare lagen samenvoegen.

31. Lagen – nieuwe rasterlaag
Lagen – schikken – omlaag.
Selectie – alles selecteren.

32. Open thaliris_themagicofchristmas_pap03 – bewerken – kopieren – plakken in selectie.
Selectie – niets selecteren.

33. Lagen – nieuwe rasterlaag
Plaats je watermerk of naam en de copyright van de artiest.
Lagen – samenvoegen – alle lagen samenvoegen.

34. Afbeelding – randen toevoegen pixels naar eigen keuze.


Je crea is klaar, ik hoop dat je het lesje leuk vond


Getest door: Thea
De tube die ze gebruikt heeft komt van Harlekina’s
Dank je wel voor je mooie creatie en voor het testen.

Getest door: Elisabeth in Psp x3
 De tube die ze gebruikt heeft is van Tony Chavarría en hij deelt zijn tubes bij Tocha Quality Tubers 
Elisabeth dank je wel voor het testen van mijn lesje het is een mooie creatie geworden.

Liefs Creationz & Lessons Anna's design
Je kunt je crea hier inzenden Psp lessons Hyves  
bedankt daarvoor!



*********



November 2011 © Creationz & Lessons Anna's design 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten