woensdag 23 november 2011

Last Christmas

Last Christmas
Dit lesje is geschreven op 23 november 2011 door mij (Anna)
in PSP x3.
Deze les is bedacht en geschreven door mijzelf! Enige gelijkenis met andere lessen op internet is puur toeval


***

Materiaal: 
Decoratie tubes en tube vrouw is door Anna’s design gemaakt.
PSP materialen gebruik ik van, Fotomateriaal en vrije Art van internet en fotomateriaal van Kennissen en vrienden. De copyrights behoren toe aan de artiest.

Scrapelementen zijn van Magical Reality Designs die kun je hier vandaan halen klik hier 
Ik heb gekozen voor Winterlude hij staat in 2009 bij november.

En van Cajoline-Scrap die kun je hier vandaan halen klik hier 
Ik heb gekozen voor Ice And snow.

Het masker is van Narah de Puerto Rico en zij deelt haar maskers 
bij Tubes Psp Luz Cristina     

Van wie het Patroon is weet ik niet. Is het van jou? Laat het me even weten,dan geef ik je de credits.



Benodigdheden:
Tube
Tube vrouw
Masker
Patroon
2 scrapelementen
Wordart

Filters
Vanderlee – Unplugged X
xero – soft mood


OF



We gaan beginnen


** Als je op de printscreen klikt worden ze grote zodat je de instellingen wat duidelijk kunt zien  **

1. Zet je voorgrond op je goud patroon met de instellingen zie hieronder±
Achtergrond op #bc010d


2. Open afbeelding van  850x600 - Transparant - Vul het met je Patroon

3. Effecten - Reflectie effecten – patroon met de instelling zie print:


4. Effecten – insteekfilter – Vanderlee – Unplugged X
Met instellingen zie print:
Klik op OK

5. Open Narah_mask_Abstract78 – minimaliseer het masker.

6. Lagen – nieuwe rasterlaag
Vul deze met je achtergrond #bc010d.

7. Lagen – Nieuwe Maskerlaag - uit afbeelding – bronvenster Narah_mask_Abstract78.

Lagen – samenvoegen – groep samenvoegen.

8. Aanpassen – scherpte – nog scherper

9. Lagen – eigenschappen
Mengmodus hard licht – dekking 80

10. Lagen – nieuwe rasterlaag

11. Neem gereedschap selectie – selectie type – rechthoek.
Met instellingen:

Maak een selectie in je afbeelding, zie mijn voorbeeld

12. vul de selectie met je achtergrond #bc010d.

13. Selectie – niets selecteren.

14. Effecten – insteekfilter VanDerLee - Unplugged X, met de instellingen:


15. Ga in je lagenpalet op je onderste laag staan.

16. Neem Balls - Tubed by Anna – Bewerken kopiëren – plakken als nieuwe lag.

17. Lagen – eigenschappen – mengmodus op hardlicht.

18. Effecten – belichtingseffect – zonnestraal met de instellingen:

19. Afbeeldingen – randen toevoegen – 1 pixel kleur wit - symmetrisch aangevinkt.

20. Selectie – alles selecteren
Lagen – nieuwe rasterlaag.

21. Open magicr_WINTERLUDE_P!_E125 – bewerken – kopiëren – plakken in selectie.

22. Open cajoline_iceandsnow_el71 – bewerken – kopiëren – plakken in selectie.

23. Selectie – niets selecteren.

24. Lagen – samenvoegen – alle lagen samenvoegen.

25. Effecten – insteekfilter – xero – soft mood met de instellingen:

26. Open Wordart - Made by Anna - Bewerken – kopiëren – plakken als nieuwe laag.
Verplaatsten – linksboven – zie mijn voorbeeld.

27. Effecten – 3D effecten – slagschaduw met kleur wit en met de instellingen:

28. Neem een  mooi kerst tube ik heb gekozen voor mijn eigen tube. Bewerken – kopieren – plakken als nieuwe laag.
Verplaats deze naar eigen keuze.

29. Effecten – insteekfilter – xero – soft mood met de instellingen:

30. Lagen – nieuwe rasterlaag
Plaats je watermerk of naam.

Je crea is klaar, ik hoop dat je het lesje leuk vond

Getest door: Lydia 
Dank je wel voor je mooie creatie en voor het testen.



Liefs Creationz & Lessons Anna's design
Je kunt je crea hier inzenden Psp lessons Hyves
bedankt daarvoor!

*********



November 2011 © Creationz & Lessons Anna's design 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten